Consiliul de Administratie al unitatii de invatamant hotaraste infiintarea comisiei CEAC, in baza art. 11 din OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii educatiei.
Consiliul de Administratie stabileste perioada de alegere a membrilor comisiei din randul cadrelor didactice din unitate, comunica criteriile stabilite.
Condiţiile care trebuie îndeplinite pentru ocuparea funcţiilor de membru în cadrul CEAC:
bine pregătiţi profesional, titulari;
cu bună reputaţie în şcoală şi comunitate;
cu rezultate obţinute de către elevi, prin care a sporit prestigiul şcolii;
adepţi ai principiilor calităţii, ai muncii de calitate;
buni organizatori;
persoane nonconflictuale;
ţinută morală impecabilă;
ataşaţi de elevi, comunicativi, empatici.
Se analizeaza propunerile si autopropunerile din partea cadrelor didactice (care au depus o cerere si o scrisoare de intentie insotite de un Curriculum vitae) si se voteaza in Consiliul Profesoral (vot secret).
Consiliul de Administratie elaboreaza si adopta ca si documente care vor reglementa activitatatea comisiei:
Regulamentul de functionare
Strategia comisiei CEAC
Apoi, CA solicita partenerilor unitatii de invatamant desemnarea membrilor acestora:
Consiliului Local;
Asociatiei parintilor din scoala/comitetului de parinti;
Minoritatilor nationale – daca este cazul;
Consiliului elevilor – daca este cazul;
Organizatiei sindicale.
In baza Hotararii Consiliului de Administratie, directorul emite decizia de numire a Comisiei de evaluare si asigurare a calitatii din unitatea de invatamant.
Ca si componenta, CEAC va fi alcătuită din:
1-4 reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi, în urma propunerilor şi a autopropunerilor, prin vot secret de consiliul profesoral şi validaţi de către Consiliul de Administraţie al şcolii;
1 reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
1 reprezentant al părinţilor desemnat în cadrul şedinţei cu părinţii pe şcoala;
1 reprezentant al Consiliului Local desemnat de acesta;
1 reprezentant al Consiliului Elevilor – daca este cazul;
1 reprezentant al minoritatilor nationale – daca este cazul.
In prima sedinta a comisiei CEAC:
se studiaza Regulamentul, Strategia CEAC;
Responsabilul comisiei CEAC alege secretarul comisiei;
se realizeaza fisa cu atributiile fiecarui membru al comisiei;
discutii cu privire la portofoliul comisiei CEAC, etc.