Consiliul de Administratie al unitatii de invatamant hotaraste infiintarea comisiei CEAC, in baza art. 11 din OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii educatiei.

Consiliul de Administratie stabileste perioada de alegere a membrilor comisiei din randul cadrelor didactice din unitate, comunica criteriile stabilite.

Condiţiile care trebuie îndeplinite pentru ocuparea funcţiilor de membru în cadrul CEAC:

• bine pregătiţi profesional, titulari;

• cu bună reputaţie în şcoală şi comunitate;

• cu rezultate obţinute de către elevi, prin care a sporit prestigiul şcolii;

• adepţi ai principiilor calităţii, ai muncii de calitate;

• buni organizatori;

• persoane nonconflictuale;

• ţinută morală impecabilă;

• ataşaţi de elevi, comunicativi, empatici.

Se analizeaza propunerile si autopropunerile din partea cadrelor didactice (care au depus o cerere si o scrisoare de intentie insotite de un Curriculum vitae) si se voteaza in Consiliul Profesoral (vot secret).

Consiliul de Administratie elaboreaza si adopta ca si documente care vor reglementa activitatatea comisiei:

-          Regulamentul de functionare

-          Strategia comisiei CEAC

Apoi, CA solicita partenerilor unitatii de invatamant desemnarea membrilor acestora:

-          Consiliului Local;

-          Asociatiei parintilor din scoala/comitetului de parinti;

-          Minoritatilor nationale – daca este cazul;

-          Consiliului elevilor – daca este cazul;

-          Organizatiei sindicale.

In baza Hotararii Consiliului de Administratie, directorul emite decizia de numire a Comisiei de evaluare si asigurare a calitatii din unitatea de invatamant.

Ca si componenta, CEAC va fi alcătuită din:

a) 1-4 reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi, în urma propunerilor şi a autopropunerilor, prin vot secret de consiliul profesoral şi validaţi de către Consiliul de Administraţie al şcolii;

b) 1 reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;

c) 1 reprezentant al părinţilor desemnat în cadrul şedinţei cu părinţii pe şcoala;

d) 1 reprezentant al Consiliului Local desemnat de acesta;

e) 1 reprezentant al Consiliului Elevilor – daca este cazul;

f) 1 reprezentant al minoritatilor nationale – daca este cazul.

  In prima sedinta a comisiei CEAC:

-          se studiaza Regulamentul, Strategia CEAC;

-          Responsabilul comisiei CEAC alege secretarul comisiei;

-          se realizeaza fisa cu atributiile fiecarui membru al comisiei;

-          discutii cu privire la portofoliul comisiei CEAC, etc.